Reportáže akcí

Seznam barev oddílu

Filtrování obsahu

Nahled

Dneska jsme měli strediskové Betlémské světýlko ✨ ráno jsme se sešli, rozdali si PF2020 a my Pomněnky jsme šly zpívat do domova pro seniory koledy a popřát jim k Vánocům a novému roku. Vlčata a světlušky šli do krmelce dat zvířátkům a benjaminci šli do Hospicu sv. Lukáše. Po zpívání jsme si rozdali dárečky, naobědvali jsme se a zakoncili den velkým nástupem a vzali si ohýnek z Betléma do lucernic? po oficiálním ukončení betlemskeho světýlka jsme měli přednášku od Jirika (Lososáka) o Jamboree 2019 v Americe ?

13.12.2019 - 15.12.2019

Oddíl skautů a smečka vlčat vyjeli na Modřenku. Zbytek střediska byl v klubovně skautů ve Frýdku-Místku. V pátek jsme na chatu došli již za tmy, ubytovali se a pořádně roztopili kamínka, aby nám bylo teplo. V nedokončené klubovně jsme si zahráli pár her a trochu si zazpívali. V sobotu jsme vyrazili na Prašivou, kde jsme se setkali s dalšími oddíly. Nejprve jsme si zahráli boj o baret. Následně jsme se rozdělili do trojic a soutěžili ve vánoční hře. Večer jsme se vrátili na Modřenku, kde proběhla oddílová stědrovečerní večeře, pustili jsme si videa z táborů, zahráli hry i zazpívali si. V neděli jsme dopoledne uklízeli chatu, zahráli hry a pak se vydali domů.

29.11.2019 - 30.11.2019
Nahled

Na chatu Modřenku jsme došli až za tmy. Po večeři jsme si zazpívali pár písniček, zahráli hry, přečetli pár Mikulášových povídek a šli spát. Ráno nás na rozcvičce přivítal první sníh.

V sobotu dopoledne jsme se zašli podívat na sjezdovku a zahráli si pár her. Naškrábali jsme brambory na bramborovou polévku. Po obědě jsme se sbalili, uklidili chatu a vydali se na autobus.

Oddíl skautů společně se smečkou vlčat vyrazil na první oddílový sněm. Našim cílem byla pěkná skautská chata nedaleko Jívové. Na chatu jsme došli v pátek večer. Po ubytování se vlčata rozdělila ke družinám skautů a začala celovíkendová soutěž na téma 30ti let svobody. Již za tmy jsme si zahráli bojovku. Pak jsme si zazpívali pár písniček. Malí šli spát, ale před usnutím jsme si přečetli pár Mikulášových povídek.

V sobotu jsme se šli projít po okolí. Prohlédli jsme si krásný zatopený lom. Odpoledne jsme hráli různé hry. Starší zkoušeli  své dovednosti v první pomoci. Večer splnil Hrnek roverský slib. Pak nastala hlavní chvíle oddílového sněmu - vyhodnocení bodování a odměnění nejlepších členů.

Nedělní dopoledne jsme věnovali dalším hrám a soutěžím. Nejlepší družinou byli Bobři. Po obědě nastalo balení a uklízení chaty. Vlčata vyrazila na autobus, skauti pak na delší cestu na vlak do Hrubé Vody. Oba oddíly se pak setkali v Olomouci.

08.11.2019
Nahled

Oddíl skautů se smečkou vlčat vyrazil společně na bazén. Užili jsme si plavání, skoky z můstku, tobogan i vodní jeskyni.

27.10.2019 - 10.11.2019
logo
26.10.2019 - 30.10.2019
Nahled

Oba naše oddíly se vydaly do Rychlebských hor na skautskou chatu Pavučinka. Cestu zvládla i vlčata a na chatu jsme došli. Po ubytování jsme si zahráli pár her venku. Prošli jsme se po okolí a podívali jsme se na blízké vodopády. Zkoušeli jsme rozdělávání ohně pomocí křesadla a vyráběli jsme kostku ze dřeva pomocí nože. V ponděli se starší kluci vydali po dvojicích na vrchol hory Smrk. Po večerech jsme hráli na půdě kolotoč kolem stolu na stolní tenis.

Na první společnou výpravu smečky vlčat a oddílu skautů jsme vyrazili na námi už dlouho opomíjené, ale i přesto oblíbené místo a to Cvilín. Na srazu jsme se sešli v počtu nečekaném a mile překvapivém. Ukázalo se nás 23 i s vedením a maminkou jednoho ze členů smečky. Nadšeni z nevšední účasti jsme koupili lístky a vyrazili vlakem do Krnova a pěšky na Cvilín.

První soutěž družiny proběhla na cvilínských schodech, které měly družiny za úkol poslepu spočítat, smečka to měla jako soutěž jednotlivců, ale bez zavázaných očí. Zvítězila družina Rysů před Medvědy a Bobry. Mezi vlčaty nejpřesněji počítal Kuba. Schodů bylo přesně 218. U poutního kostela si vlčata společně s Filipem a Mirkem zahrála hru Na jelena, během toho družiny skautů získávali body za docházku a připravenost na výpravy. Následně jsme se podívali na rozhlednu Cvilín a vydali se směle dál po zelené značce. Cestu jsme si zpestřili hrou Sudá, lichá, kterou bezkonkurenčně vyhrál Rarach.

Následně jsme dorazili na zříceninu hradu Šelenburk, kde vlčata posvačila a družiny skautů začaly s přípravou oběda na nových dřívkáčích. Vlčata mezi tím stihla ještě vyrobit podzimní skřítky, zahrát si kuličky, ve kterých zvítězil Franta a formou štafety přenášet zprávu s úkolem. Nakonec jsme všichni prošmejdili zříceninu a posilněni vyrazili dál.

Některé z nás už začínaly bolet nohy, tak naše tempo už nebylo zrovna nejrychlejší, ale nakonec jsme zvládli dorazit k rozhledně Hanze Kudlicha, na kterou jsme si někteří vyšli a užili si krásné rozhledy. Poté proběhla další soutěž družin, při které družiny poznávali stromy podle hmatu. Na 1. – 2. místě skončili Bobři a Rysi následování smečkou vlčat a Medvědy. Na závěr výpravy jsme se osvěžili kofolou a pospíšili si na vlak domů. Výpravu jsme zakončili pokřiky před nádražím na Svinově.

Moc jsme si to užili a doufáme, že v alespoň takovém počtu se budeme scházet pravidelně.

Nahled

Páteční akce byla společná pro oddíl skautů i smečku vlčat. Pořádně jsme si zasportovali v tělocvičně. Zahráli jsme si florbal, riziko a vybíjenou.

Na první akci smečky vlčat jsme si před klubovnou zahráli hry jako hledání čísel, chyť ho, vybíjenou, jan-ken-pon a další. Zkoušeli jsme házet pomocí lakrosek, kopat do ragbyového míče. Zašli jsme i do klubovny, kde jsem si zahráli na raky, twister, na ducha. Vyzkoušeli jsme si vázání uzlů a dali si párek v rohlíku, který připravili roveři.

logo

V sobotu ráno jsme se sešli na nádraží Svinov a vydali se do Lipníku nad Bečvou, kde na nás už čekali starší z dívčího a chlapeckého oddílu. Po příchodu Šipek jsme si dali velký nástup a rozřadili se do dvou skupin (resp. právnických kanceláří), které obhajovaly či žalovaly Morenu Zimovou za dlouhou a ukrutnou zimu.

Cestou na náměstí v Lipníku jsme měli za úkol směnit papíry za „něco cennějšího” a tím si na svou stranu přiklonit bachaře. Dále přímo na náměstí jsme měli získat co nejvíce podpisů kolemjdoucích.

Poté jsme vykročili vstříc Helfštýnu a na první zastávce jsme hráli malou bojovku, kdy jsme získávali nazpět svého člena kanceláře do předem určeného místa a aby to nebylo tak lehké, každý právník měl liščí ocásek. Taky jsme si dali golfový turnaj v jednom z prestižních lipnických klubů na louce a při cestě na další zastávku jsme měli sestavit krátkou scénku, která obhajovala své stanovisko v kauze Moreny Zimové.

Po scénkách jsme měli soudcům připravit večeři a dále jsme už stoupali přímo na Helfštýn, kde se semlela finální bitva v soudním procesu paní Zimy. Poslední soutěž byla štafeta s papírky, které jsme sbírali ve dvojicích. Předem se nevědělo, jaká barva má jakou hodnotu, a tak jsme se výsledky dověděli až na poslední chvíli, ostatně jako u všech předchozích soutěží celé výpravy.

Soud na základě doložených důkazů rozhodl Morenu Zimovou pro letošní rok osvobodit, ale bohužel osud tomu tak nechtěl a zcela náhodný kolemjdoucí nám obžalovanou odhodil z útesu. Tím jsme se zbavili Zimy a již usmířené kanceláře se rozhodly vrátit zpět na nádraží s doplňkovou hrou Nálet a vlakem zpět do Ostravy.

Preclík

Nahled

Dneska jsme v klubovně zapálili svíčky betlémským světýlkem, rozdaly si dárečky, šly do domova důchodců zazpívat pár koled a předat Betlémské světýlko. Po návštěvě DD jsme hrály nové deskové hry a udělaly si oběd. Po obědě se zahrála pantomima a šlo se domu