Reportáže akcí

Seznam barev oddílu

Filtrování obsahu

logo

Sešli jsem se v novém roce ve velmi hojném počtu...už si nejsem jistá kolik nás přesně bylo, ale blížili jsem se ke dvacítce. Ze začátku jsme si jen povídali o prázdninách a Vánocích. Děti nám napsaly, co se jim líbilo či nelíbilo na roce předchozím. Byly jsme velmi rády, že negativních věcí bylo jen pár a to například rozcvičky na táboře nebo kliky :D. Zahráli jsme si Ahoj Pepo a Pif. Poté přišel Vědec a rychle nastínil průběh celoroční hry, vysvětlil první etapu a utíkal zpátky domů se vyléčit. Družinky si vymyslely názvy do celoroční hry a rozdělily role(šerif, kněz, stopař apod.), které by jim měly zůstat po celý rok. Když toto měly hotové začali jsme tedy etapu. V této etapě získávaly zásoby a nářadí, potřebné na cestě skrz Ameriku :). Doufáme, že se v takovéch super počtu budemem vídat i nadále a to i na vícedenních výpravách :)

06.01.2015 - 07.01.2015
Nahled

Ráno Vědec zajel na nádraží pro Betlemské světýlko. Kluci v klubovně ješte nacvičovali svá vystoupení. Předávali jsme Betlémské světýlko návštěvám, které se v klubovně zasatavili. Dívčí oddíl zašel do domova seniorů předat světýlko a zazpívat koledy, vlčata a světlušky zanesli do lesa "dárečky" zvířátkům. Po hrachové polévce jsme se vypravili do kulturního domu Akord. Sál se téměř naplnili členy střediska a rodiči. Pak to vše vypuklo. Diváky čekalo devět divadelních vystoupení. Oproti loňskému roku byla vystoupení kratší, ale mnohem kvalitnější.

V pátek 12. prosince jsme se s celým naším střediskem (Šipky, Pomněnky, Skauti) sešli na Svinově, kde začala naše ,,Předvánoční výprava''. Po nástupu jsme se vydali vlakem do Olomouce a odtud, po dlouhém odpočinku, opět vlakem do Hrubé Vody-Smilov. Někteří ale dlouhé čekání nevydrželi a tak vyrazili pěšky
Do Smilova jezdíváme na tábor, ale už po druhé jsme tam jeli na vánoční (předvánoční  ) výpravu.
Hned, jak jsme přijeli, vytáhli jsme si jídlo a šli večeřet. Při večeři nám vedoucí řekli, že si máme na sobotu připravit scénku o uznávání slunce.
V sobotu jsme vstali a šli na rozcvičku. Dosyta jsme se nasnídali a měly jsme s holkama etapu. Pak jsme si zahráli pár her, naobědvali jsme se a měli odpolední klid. Byli jsme i na procházce, kde jsme hráli plno her. Vrátili jsme se, navečeřeli se, převlíkli do krojů a šli hrát scénky. Po scénkách jsme si rozdali PF-ka, roveři si šli dělat roverský slib a holky skautský slib. U ohně jsme si ještě rozdali cukroví a šli jsme spát.
V neděli jsme se po rozcvičce opět šli nasnídat a šli hrát hry, některé společné a některé po oddílech. Na oběd jsme měli polívku s opečeným chlebem, takže nám chutnalo  Pak už jsme si balili věci a po pár hrách jsme zase seděli ve vlaku, kde jsme s holkama ještě hrály etapu

Lenča

logo

Na úvod jsme si zahráli hru Kdo, kde, s kým....po dohrání a přečtení jsme podle svého papíru museli udělat komix. Takže následovalo probírání časopisů a novin a hledání psů, jablek, pomerančů, sněhuláků, lesu apod, stříhání, kreslení a lepení. Uprostřed dělaní jsme si uvařili a zahráli na schovku :). Poté jsme zase pokračovali v práci. Když jsme už vše měli hotové pouklízeli jsme(hlavně třísky, protože dneska s námi byl pejsek Baddy). Vytvořené komixy na družinovce pověsíme na nástěnku :)

Původní výtvarný záměr této oddílovky byl přesunut na příští týden z důvodu nepřítomnosti manuálně zručných a esteticky založených vedoucích.. :)

Tak tedy, bylo nás 10, nejprve jsme se radili o připravované divadelní scénce pro Vánoční den a potom  jsme si hráli až do konce. Zvířata, pak Města (ta samá pravidla, ale s názvy měst.. a myslím, že Krtek už nikdy nebude mít rád Aš.. ), Kulička sem, kulička tam a na závěr Obíhanou kolem židlí. Prostě klidné páteční odpoledne.

logo

Na nádraží se nás nešlo 6. K večeru jsme přijeli a přišli do klubovny od Štramberských skautů, kde jsme se všichni vybalili a najedli. Po ubytování jsme šli na průzkum okolí. Na Štramberské trúbě jsme si ve tmě zahráli schovku a jakmile už na hodinkách tikalo skoro půl desáté, rozhodli jsme se jít už zpět do klubovny. Cestu jsme ale pojali trochu ve stylu stezky odvahy, na jejímž konci jsme si připomenuli něco málo ze skautské historie. Večer jsme usli poměrně rychle, někteří ani neví o čem byla pohádka.

Další den jsme prošli okolí Štramberku. Nejprve na trúbu, ze které byl opravdu překrásný rozhled (mlha taková, že by i Rákosníček zezelenal závistí.. ). Z trúby jsme vyšlapali na Bílou horu, kde jsme si zahráli pár her, pak do lomu, ve kterém jsme si postavili z kamenů náš název a nakonec do jeskyně Šipka. Z ní už jsme se jen stavili pro čerstvé uši a potom zpět do klubovny vařit oběd. Pojedli jsme, sbalili se a šli na vlak. Večer jsme přijeli do naší klubovny, kde jsme si pustili filmy, konkrétně Madagaskar 3 a Koralínu.

V neděli jsme se nasnídali a hráli kostky (10 000 a vyhrál to Štika). Po obědě jsme ještě uklidili, zahráli si hlava-nohy-ruce po jednotlivcích a šli domů. I když nás bylo málo, stejně jsme si to užili. :)

14.11.2014 - 16.11.2014
logo

Ráno pršelo a tak se na sraz dostavili jen Tom a Brouk (a Kovboj, ale ten byl ten den Pomněnka). Ostatní se asi báli, že zmoknout a rozpustí se... Takže příště vezmeme s sebou pro všechny případy cukr!

No co, šli jsme tedy na tramvaj a jeli s Pomněnkami na ZŠ Bulharská, kde středisko Strážci pořádalo velkou prezentaci deskových her. Tam jsme si hráli a hráli a hráli a hráli a když nás to přestalo bavit, tak jsme šli! :) Her tam bylo fakt dost, já osobně už třeba vím, co chci pod stromeček..

Zpáteční cestu jsme si obzvláštnili tím, že jsme šli pěšky na Svinov, vlakem do Vítkovic a pak zase pěšky ke klubovně. A jo, nakonec to bylo fajn..

logo

Velké díky těm, kteří přišli, jmenovitě Brouk, Malina, Krtek, Kovboj, Hrníček, Šmoulinka, Jana, Eliška, Schodík, Ufona, Lenča, Šušu a Čert. Pořádně jsme vysáli, protřídili police, ostrouhali pastelky, povyhazovali nepořádek a i kuchyňku jsme dali do pořádku..

31.10.2014

Bylo nás 12. Nejprve jsme hráli vybíjenou, kterou 2x vyhrály holky (a Tom). Pak byl král střelců v basketbalu. Poprvé byl první Miky a druhá Lucka!! :), podruhé Mikyho z trůnu sesadil Tom. Nakonec jsme hráli fotbal. V něm opět vyhráli holky (a Tom), dokonce 5:0! Pak jsme šli domů.. Fajn akce to byla, dobře jsme si zaběhali :)

27.10.2014 - 29.10.2014

Pondělí:

Sešli jsme se nekřestaňsky brzo na nádraží Svinov a bylo nás 28 - tož grupa jak Brno!! Cesta vlakem byla v pohodě, až na to, že jsme ve Studénce čekali 84 minut, až z kolejí odklidí nějaké smetí.. V Brně jsme se svezli tramvají do Sokolovny na Kounicovu, kde jsme si jen nechali batohy a hned šli do města. Prošli jsme se až na Českou, tam koupili mapu a vydalli se kolem fakultní nemocnice (kde jsme mimochodem začali hrát pecka hru s pamatováním ulic) až na Kraví horu (v místním vesnickém dialektu rovněž známou jako "Kravák"). Tam jsme se pokochali zavřeným kostelem, posvačili a zahráli si pár her. Nejprve to byly Molekuly. Sranda jako vždy, ale poučení pro příště zní.. nedávejte číslo 20 při 25 hráčích, odnese to pár žeber a 1 vyražený dech.. :) Ale nic vážného se nestalo a tak jsme si dali mezioddílový závod v rychlosti a délce nohou. Vyhrály to Pomněnky, zcela přirozeně, taky ve svém středu měly posily ze zámoří v podobě Ufony, Lachiny a podobných Eifelovek, proti kterým obři typu Tom a Krtek z Šipek neměli žádnou šanci.. ale snažili se a to se cení. V odvetě mezi vedoucími (Vědec a Fajka x Gigi a Čert) jim to aspoň Šipky vrátili (není se čemu divit, i s jistým handicapem to Fajka vyhrát musela, když normálně překročí rybník.. ). Po hrách jsme zase svačili a pak šli do Planetária.. teda Digitária. Tam to bylo boží. Už v atriu jsme vyváděli různá alotria, především focení na Měsíci. Ve 14:00 začalo představení. Nejprve nám pan promítač ukázal pár hvězd a souhvězdí, potom pustil super pořad s názvem Sluneční soustava (na který jsem se já osobně těšil nejvíce, leč, bohužel, jsem ho společně s asi třetinou naší party vinou brzkého vstávání prospal.. nojo, když ony ty sedačky byly tak pohodlné :) ) a na závěr promítl pořas Astronaut, který už viděli všichni, protože tam hrál kosmonaut Chad a ten byl fakt vtipný. Když jsme opustili Digitárium, šli jsme pomalu, lačes pohoda, na hrad Špilberk (po vesnicku "Špilas"). Tam jsme byly nejprve na rozhledně, potom jsme si na střeše hradu zahráli klasickou honičku, ta byla super, pak jsme sešli dolů ke Zvonkohře a zrovna jsme stihli čas 17:00, tudíž jsme ji slyšeli v akci. Hrála hymna EU, Óda na radost, a byl to rachot a bylo to pěkné. Pak se nám ztratily holky vedoucí (Gigi, Fajka a Čert) a tak jsme se je vydali po nádvořích a hradbách hledat. Fajku nenašel nikdo. Naštěstí se našla ona sama a tak jsme se mohli vydat zpět na Kounicovu. Tam jsme si nejprve uvařili polévku, dojedli zbytky svačin, napili se čaje no a najednou už bylo po deváté večer a museli jsme jít spát. Po hygieně jsme si ještě chvíli četli, ale fakt jen chvíli, 3 povídky od Batličky a pak už stejně všichni spali..

Úterý:

Opět jsme vstávali brzy, protože jsme museli stihnout vlak v 8:02, který nás zavezl do Blanska. Tom nám všem za odměnu nesl chleby :). Cesta proběhla klidně, povídali jsme si o tom, jak kdo dostal svou přezdívku a o nejlepších akcích. V Blansku jsme přesedli na bus, který nás zavezl do malé dědinky nad Punkevními jeskyněmi. Prošli jsme se krátkou, ale hezkou alejí a po cestě se začali trhat mraky, což bylo super. Když jsme došli až ke zřícenině hrádku Blansek, bylo už úplně jasno a krásně. Tam jsme si nejprve zahráli jednu schovku a pak se rozdělili do skupin, které měli postavit vlastní verzi hradu Blansek. Jednoznačně to vyhrála skupinka od Lenči.

zbytek dopíši v brzké době, opustila mne múza..

17.10.2014 - 19.10.2014
Nahled

Na Svinově jsme se sešli v počtu 14 dětí, 7 rodičů, 4 vedoucích a 2 psech. V Krnově jsme vyšli 222 schodů až ke kostelu. Zde jsme si zahráli jelena na více způsobů. Další zastávkou byla rozhledna. Zahájili jsme hru "odhoď svůj klacek" a šli zpátky ke kostelu, kde jsme započali celoroční hru Cesta na Západ. Každá družinka musela najít kousky mapy a podle ní zjistit z jaké země je, díky tomu dostali svůj palubní lístek a mohli "vyplout". :)  Posledním cílem naší cesty byla zřícenina hradu Cvilín(Šelenburk). Zahráli jsme si schovku a připluli na nový kontinent. Děti zapsaly "zážitky" z cesty do lodního deníku. Cestou zpátky k nádraží putoval po batozích kolíček, rozmotávali jsme se z uzlu a procvičili si polský klíč :)

více fotek na http://43vlcata.rajce.idnes.cz/

V pátek 10.října jsme uspořádali dobrovolný klubovní pátek. Zahráli jsme si pár stolních i jiných her. Odvezli jsme rovněž zbylé táborové věci do skladu. Děkuji Lukínovi a Brontosaurovi za pomoc při skládání dřeva.