Reportáže akcí

28.09.2011
23.09.2011
Nahled
Nádherný den, krásné počasí, prostě super výprava. Sešlo se nás na konečné tramvaje 12 členů (10 kluků a 2 jestřábi). Z konečné tramvaje č. 5 jsme vyrazili směrem na Pustou Polom. Těsně před vesnicí jsme si udělali přestávku a zahráli si hru s hledáním čísel. Ukázali jsme si, jak určoval vzdálenost. Dále jsme se přesunuli do údoli potoka Seziny. Zahráli jsme si na louce boj o trojnožku a s talíři. Naše cesta vedla na Bitovský mlýn. Zahráli jsme si sestavování zprávy, určování azimutů a oblíbenou schovku. Při zpáteční cestě jsme si zahráli bombu. U rybníčku jsme vyrobili tři důlky a rozjeli turnaj v kuličkách.
Sestavování zprávy:

11. Mikro
12. Aleš
Nahled
Skautský rok jsme se letos rozhodli zahájit bojovkou Dva tisíce pokladů. Tato akce byla určena i veřejnosti a předcházela jí naše propagační kampaň na školách v okolí. Z počátku to vypadalo, že nám počasí nebude nakloněno, protože se nad Ostravou vznášely těžké šedé mraky. Ale nakonec se příroda rozhodla, že nám bojovku nepokazí, a pršet nezačalo, dokonce i na chvíli vysvitlo Slunce.

Byl jsem hodně zvědavý, kolik účastníků se dostaví, ještě kolem 15:45 přicházeli pouze jednotlivci. Ale těsně před čtvrtou hodinou přišlo několik velkých skupin od škol, kde jsme hru propragovali. Nakonec se hry zúčastnilo okolo 50 dětí a teenagerů.

Cíl hry byl jednoduchý – najít poklad. Ale cesta k němu byla složitější. Na jednotlivých stanovištích musely soutěžní týmy získat potřebné informace, anebo překonat překážky, které je oddělovaly od pokladu. A tak se jednotlivé skupiny musely poprat s krakenem, postavit rozhlednu, překonat těžko prostupný prales, ale také vyhrát v přístavní hospodě hru Kostky a mnohé další věci. Těsně před závěrem jejich trasy je čekala ještě střelba na cíl ze vzduchovky. Až po jejím úspěšném absolvování se mohli vydat hledat poklad.

Některé týmy bojovaly tak nadšeně, až jsme se chvílemi obávali, že je budeme muset krotit. Ale čím blíž byli hráči k pokladu, tím větší zápal do hry předváděli. Poslední části hry se tak ukázaly být velkým dramatem, neboť dva týmy doběhly k závěrečnému stanovišti, tedy střelbě, takřka ve shodném čase. Poklad mohl získat ale pouze jeden tým. Ačkoliv se druhý tým snažil sebevíc, než stihl dokončit střelbu, jejich soupeři už vítězně třímali truhlu s pokladem.

V truhle vítězný tým objevil zásobu (čokoládových) zlaťáků a další podobné „cennosti“. Ale ani ostatní týmy nepřišly zkrátka a byly námi odměněny. Po skončení hry si mohl, kdo chtěl, jít dál zastřílet, anebo si prohlédnout naše nové cestovní tee-pee. Na závěr jsme seznámili všechny účastníky s naší skautskou činností a pozvali všechny zájemce, aby se zúčastnili i našich dalších akcí.
Nahled
První letošní akce byla středisková. Dopoledne byli jestřábi s týpkem před ZŠ Kosmonautů. Odpoledne v lese na louce jsme postavili dvě týpka, postavili terče a provázkové bludiště. Pak jsme se pustili do her. Nejprve jsme si zahrli Jan-ken-Pon, pak následovaly další hry jako například frisbee, obíhaná, na blby, probíhaná... Naši členové i děti jen procházející okolo louky si zkusili projít provázkové bludiště, zastříleli si z luku i vzduchovky. Před 18 hodinou jsme stany složili, uklidili a vydali se domů.

Fotky od Verči a Veveraka zde
02.09.2011 - 22.09.2011
25.08.2011 - 28.08.2011

Čtvrtek 25.8.

První den začal v Horní Bečvě, kde jsme si před výšlapem
na hřeben trochu zaplavali v přehradě. Pak jsme se
vydali do kopců na Benešky. Po obědě jsme pokračovali na
Vysokou (pod vrcholem jsme opravili studánku s pramenem
Rožnovské Bečvy), dále na Třeštík, na Čarták (díky lidem
z hotelu jsme se dostali na rozhlednu) a přes Bumbálku k
Masarykově chatě, poblíž které jsme se utábořili na noc.
Za první den jsme ušli 15 km.

Pátek 26.8.

Celý den bylo nesnesitelné horko. Naštěstí jsme většinu
času trávili chůzí ve stínu stromů, sem tam jsme však
museli přejít přes hřebenové louky zalité sluncem, na
kterých byly horské dědiny. Od Masarykovy chaty jsme šli
po červené značce až na Súľov. Po celé délce se nám
místy ukazovaly neskutečné výhledy do okolí. Nejlepší
výhled byl pravděpodobně u vrcholu Bobek, kde na jednu
strany šly vidět celé Moravskoslezské Beskydy a na druhé
straně se tyčila Malá Fatra. Od Súľova, kde jsme si
zašli na Kofolu, jsme kolem Bílého kříže došli až na
Gruň. To byl cíl tohoto dne, proto jsme se na louce
poblíž jedné horské chaty utábořili na noc. V noci
celkem pěkně foukalo. Za druhý den jsme ušli 23 km.

Sobota 27.8.

Po snídani, během které kolem nás prošel mnich, jsme se
vydali dál. Ještě než jsme opustili Gruň, tak jsme
viděli hezký dřevěný kostel Panny Marie. Cesta vedla
kolem Poledňany a Těšiňok až do Vyšních Mohelnic, což je
horská chatová osada na jihovýchodní straně Lysé. Z
nich jsme se pak vydali na Lysou horu právě od východní
strany po červené, po které jsme ještě nikdo nešli(nutno
podotknout, že jde o docela hezkou trasu, na posledním
kilometru zakončenou spoustou borůvčí). Na Lysé hoře
jsme si dali oběd a po něm parádní siestu, plnou Kofoly
a horského slunce. Dolů jsme šli po mnohem méně
využívané modře značené cestě, kolem Ivančeny. Od ní
jsme šli už jen do Frýdlantu na vlak, který nás zavezl
zpátky do Ostravy. Za třetí den jsme ušli 22 km.

Myslím si, že i přes malý počet účastníků se letošní
puťák docela povedl...

Vydali jsme se na cestu napříč kontinenty. 1. den

První den tábora jsme vyrazili na cestu za objevováním Ameriky. A to Ameriky v její původní, domorodé podobě. Nejdřív jsme rozdělili všechny účastníky této cesty do tří indiánských kmenů. A tyto kmeny spolu během dne svedly bitvu o poklad na Stříbrném jezeře. I navzdory nepřízni počasí se všichni nejdřív naučili základním dovednostem každého správného indiána. Zkusili si lov bizonů, maskování se, přechod nebezpečných bažin, ale také se zamysleli nad příslovými a jinými moudrostmi indiánských předků. Vyrobili rituální masky a nacvičili základy původního indiánského sportu nazývaného lakros. Vybaveni těmito znalostmi a zkušenostmi vyrazili za pokladem. Nakonec první dorazil k pokladu na Stříbrném jezeře kmen Irokézů, následován kmeny Apačů a Siouxů.

2.den

Tentokrát jsme se vydali do Evropy. Již spolu nesoupeřily indiánské kmeny, ale evropské komise zastupující velká evropská centra: Brusel, Štrasburk a Lucemburk. Program zahrnoval spořádaný a elegantní kroket, ale i vyčerpávající Tour de France. Ze severu také připluli vikingové a co by to bylo za výlet po Evropě, kdybychom se nepodívali do Alp, takže došlo i na překonávání horských průsmyků. Naše putování dokonce proniklo do mediálního prostoru, neboť k nám přišli novináři z televize UPC Express udělat krátkou reportáž. Vítězně nakonec Evropou prošla eurokomise Lucemburk, na druhém až třetím místě se shodně umístil Brusel a Štrasburk.

3.den

Dálší zastávkou na naší cestě byla Asie. Konečně se nám pro tuto cestu vylepšilo počasí, které začalo být doopravdy letní, což nás potěšilo dvojnásob, protože součástí poznávání Asie byla i plavba na lodi a plavání na hlučínské Štěrkovně. Ale netrávili jsme čas jen vodními hrátkami, ale taky jsme se inspirovali těžbou v Perském zálivu a snažili se vydolovat nějakou ropu. K asijské kultuře (nebo alespoň k té čínské a japonské) patří jezení dřevěnými hůlkami a popíjení zeleného čaje, obojí jsme si vyzkoušeli během oběda. A taky jsme procvičili svoje prsty při skládání origami

4.den

Předposlední zastávkou na naší cestě napříč kontinenty byla Afrika. Expedice Davida Livingstonea, Emila Holuba a Henryho Stanleyho se vydaly na lov nosorožců, také se zapletly do obchodování se slonovinou, ebenovým dřevem a diamanty. Čekal je také nelehký úkol zkusit vyvolat déšť pomocí dešťového tance. Tentokrát se i příroda zapojila do programu, protože bylo (hlavně během odpoledne) vedro jako v Africe.

5.den

Na závěr nás čekala výprava na nejmenší a nejvzdálenější kontinent. Dobývání Austrálie jsme ale nepodnikli u Ostravy, ale udělali jsme si výlet do Štramberku. Kromě toho, že jsme zjistili něco o ptakopyscích, vylezli na nejvyšší horu Austrálie Mount Kosciuszko a vydali se po stopách zraněné koaly, jsme také využili toho, že jsme ve Štramberku a samozřejmě navštívili trúbu a ochutnali Štramberské uši. Při cestě zpátky jsme oficiálně zakončili naše putování po kontinentech a rozdali všem účastníkům pamětní placky. Pevně doufáme, že se s některými z vás zase potkáme.
01.07.2011 - 23.07.2011
Nahled
Další oddílový tábor v Hrubé Vodě - Smilov...
30.června - před polednem jsme vynesli táborový materiál ze skladu a naložili do auta. Střelby se naštěstí nekonaly a tak jsme se bez obtíži dopravili na tábořiště. Šátek, Alarik, Natan, Arašíd, Brontosaur a Ryba měli před sebou spoustu práce. Nejprve jsme postavili číňan a pak nás čekalo nekonečné přenášení všech věcí z nástupiště dolů na louku. I přes déšť se povedlo všechen táborový materiál nastěhovat do stanu.
1.července - přijeli ostatní hoši. Postavili jsme dvě týpka, zařízení kuchyně a začala se kopat latrýna.
2.července - postavili jsme zbylé dvě týpka, jestřábák, zdravoťák, latrýny. Ani moc nepršelo.
3.července - neděle byla deštivá, ale nedalo se nic dělat a my museli dále pracovat. Pokryli jsme saunu igelitem a pod vedením Ryby se v jídelně stavěly postele. Odpoledne jsme vyrobili stoly a lavice do jídelny. Večer jsme si četli z knihy Tábor smůly.
4.července - dopoledne jsme nejprve zašli na dřevo. Dodělali jsme saunu. Hrabata pod vedením hraběnky Kláry se vrhli na shrabování mokré trávy. Polda s Rybou postavili hřiště na volejbal. Další začali hloubit díru na stožár, který jsme večer postavili. Věčer jsme měli první letošní saunu. Bohužel v řece bylo naplaveno spousta bláta, klacků a listí. Přes den jen pár přeháněk.
5.července - ráno nás konečně uvítalo sluníčko. Poprvé jsme uspořádali ranní nástup v krojích. Dohrabali jsme hřiště a postavili dřevěné branky. Po obědě proběhl první úsek táborové hry, která se námětem vrací do starověkého Říma. Družiny si měly vybojovat jméno rodu: 1. místo Medvědi - Falviovci, 2. místo Bobři - Ivliovci, 3. místo Rysi - Scipiovci. Zahráli jsme si irský fotbal, boj o talíř, softbal. Večer jsme si opět četli, zahráli městečko Palermo a za tmy oficiálně zahájili celotáborovou hru.
6.července - ráno proběhl další úsek Stavba hradeb (1.Scipiovci, 2.Ivliovci, 3. Flaviovci). Započal rovněž mezidružinový turnaj ve fotbalu (1.Rysi, 2.Bobři, 3.Medvědi). Postavili jsme půl hráze. Družiny rovněž závodili v azimutovém závodu (1.Medvědi, 2.-3.Rysi a Bobři). Večer jsme poseděli a zazpívali si u sněmovního ohně.
7.července - Ráno začalo tragicky. Arašíd si nějak špatně přepočítal množství nutné na uvaření krupice, a tak do hrnce místo jednoho sáčku nasypal 7 sáčků krupice. Čímž vznikl nepoživatelný beton. Na snídaní tudíž byla jen oplatka. Po "vydatné" snídaně byla táborová akademie. Kluci si mohli vybrat mezi zdravovědou, skautským krojem a broušením nástrojů. Pak proběhl úsek pro jednotlivce, který vyhrál Arašíd před Ondrou a Samem. Po obědě byl poplášek a přesun do Hrubé Vody na vlak, který nás odvezl do Olomouce, kde proběhl další úsek. Do tábora jsme se vrátili až po 21 hodině.
8.července - po nástupu jsme zašli na dřevo, abychom doplnili zásoby. Jen co jsme jej částečeně zpracovali začala buřina a z oblohy se řinula spousta vody. Jen tak tak jsme stačili vylívat kupící se vodu na střeše číňanu. Bouřka naštěstí neměla dlouhého trvání a my jsme před obědem stihli ještě další úsek celotáborové hry.
9.července - v sobotu dopoledne proběhlo tradiční sanitární dopoledne. Kluci si prali, větrali týpí a uklízeli. Mezi tím probíhala hra zloděj v táboře. Po obědě proběhl další úsek a táborová akademie na téma uzlování, botanika a zdravověda. Zahráli jsme si rovněž ringo a hututu. Večer se konal táborový oheň, při kterém Sam složil skautský slib.
10.července - nedělní dopoledne se dohrával turnaj v ringu a vyzkoušeli jsme si také lakros. Odpoledne bylo vedro, a tak jsme si zahráli polívanou. Horko nás neodradilo od softbalu. Večer jsme si opět četli a každý měl zahrát scénku na téma svého měsíc narození.
11.července - v pondělí jsme po nástupu zašli na nové zásoby dřeva do kuchyně a na saunu. Samozřejmě se konal další úsek hry ze starověkého Říma. Po obědě se chlapci školili při další táborové akademii na téma mezinárodní skauting a stavba stanů. Zahráli jsme si také oblíbený středověk, při kterém se opět projevily naše charaktery. Po úseku celotáborovky a po večeři jsme se šli pořádně vypotili v naší skvělé sauně.
12.července - dnešní táborová akademie byla věnována historii Říma a topografii. Následovaly úseky celotáborové hry, turnaj v penanque. Večer část kluků a Jestřábů jela do Olomouce na koncert zpěvačky Suzanne Vega. Zbytek si v táboře zahrál beachball, přehazku a Benk. Večer jsme si povídali a zpívali u táborových kamen.
13.července - ve středu jsme si zajeli na Malý Rabštejn a zkoušeli si své schopnosti lezení po skalách. Po návratu jsme dostavěli hráz, zahráli si středověk, úsek a večer ještě házení na kámen.
13,5.července - třináctý a půltý táborový den byl Dnem šíleného kulhavého ptakopyska. Budíček byl ve 22.30. Proběhla rozcvička, osobní hygiena, snídaně, ranní nástup v krojích a bodování. Dopolední program byl věnován sfoukávané a táborové akademii o hvězdách (škoda, že bylo zataženo :). Po obědě jsme si zahráli fotbal (s baterkama). Protože jsme se zpotili šli jsme si samozřejmě zaplavat v řece. Po večeři proběhl nástup, osobní hygiena a v 0:30 večerka.
14.července - stávali jsme až o půl deváté. Po úseku byla táborová akademie o kytkách a pak o stavění týpí. Začalo pršet, a tak jsme ukázkovou stavbu přerušili. Po obědě jsme si vyzkoušeli, jak si pamatujeme tábotové události při otázkové hře. Protože se déšť umoudřil dostavěli jsme týpko a proběhl úsek ze stavbou katapultů. Některé přístroje byly přinejmenším podivné a ještě podivněji střílely. Zahráli jsme si Ruskuju laptu. Po večeři jsme zkoušeli sestavovat žebříček nejdůležitějších hodnot. Rovněž jsme slavnostně předali zelené březové lístky za práci pro oddíl Rybovi, Kejmilovi a Mikrovi. Pak byla další sauna. Během ní začala bouřka, která trvala téměř až do dvou hodin ráno.
15.července - uspořádali jsme mezidružinový turnaj v kriketu. Další úsek celotáborové hry zavedl družiny do Hrubé Vody. Dohráli jsme turnaj v petanque (1. Natan, 2. Adam, 3. Libuše, 4. Dřevo). Večer proběhla další táborová akademie, úsek a pantomima. Rádcové byli vyvezení autem na rádcovskou cestu.
16.července - dopoledne proběhlo sanitarní dopoledne. Odpoledne kromě úseků jsme si zahráli Lagori a zašli pro dřevo. Večer proběhl táborový oheň.
17.července - v neděli jsme si zahráli přehazovanou, schovávanou a lakros, proběhly další úseky celotáborové hry. Večer jsme se pořádně zapotili v sauně.
18.července - po ránu nás přivítal déšť, který naštěstí brzy přestal. Vyrazili jsme do Hrubé Vody na vlak. Jeli jsme do Šternberku. Prohlédli jsme si město a vyali se na cestu do tábora. Počasí se naštěstí umoudřilo a nepršelo. Za den jsme ušli přes 30 kilometrů.
19.července - Ráno jsme zašli na dřevo. Pak družiny budovaly svatyně do dalšího úseku CT. Odpoledne jednotlivci bojovali v bedmintonu (1. Natan, 2. Kejml, 3. Libuše). Zahráli jsme si rovněž softbal. Kluci nasbírali maliny na večeři. Uvřili jsme si tvarohové knedlíky. Večer jsme si zahráli fotbal a Libuše ukazoval, jak budovat vázané stavby. V jestřábském týpku jsme si zazpívali.
20.července - ráno proběhly dva úseky. V prvním bylo potřeba přenést co nejrychleji hromadů věcí, v druhém pak rozhodovala síla při přetahování dlouhým lanem. Odpoledne jsme se řádně zapotili při lakrosu a beachbalu. Večer před saunou proběhla rétorická soutěž. Sauna byla tentorkáte hodně "výživná". Horko bylo děsivé!
21.července - Před pátou hodinou ranní začalo pršet a bohužel to vydrželo bez přestání dva dny. Dopoledne jsme si zahráli stolní hry. Po obědě se konal závěrečný úsek. Všichni v dešti bojovali co jim síly stačily a po tuhém boji vyhrál Kejml. Večer jsme se sesdli kolem pece, sušili mokré oblečení, Libuše četl a pak jsme si zazpívali.
22.července - Ranní probuzení opět do deště. V řece se objevilo spousty vody, která zalila kotel v sauně. A bylo po saunování. Po snídaní si kluci sbalili věci a začaly se rušit postele. Po jedenácte hodině přestalo pršet a dokonce se obejvilo sluníčko. Jásali jsme jako malé děti. Bohužel bez deště to vydrželo jen 15 minut! Odpoledne jsme stěhovali táborový materiál do zastávky a ke koňákovi. Vytlačit těžký materiál po mokré trávě do kopce byla pořádna dřina. Večer se konal závěrečný oheň. Sešli jsme se v jestřábském týpí, zpívali, hráli hry a scénky a vyhlásili výsledky bodování týpek a celotáborové hry. Kolem osmé večer přestalo konečně pršet!
23.července - Ráno byl budíček už v 6:30. Konečně nepršelo a louku zalil sluneční svit! Po rozcvičce jsme začali balit a vynášet věci na nástupiště. Přestěhovali jsme týpka na sluníčko, aby alespoň trochu vyschla. Uklídili jsme tábořiště a kluci vyrazili na vlak. Jestřábi počkali na náklaďák, do kterého byl naložen táborový materiál. V Ostravě jsme ještě nechali doschnout týpka a nastěhovali vše do skladu. A tábor byl minulostí...

Družiny:

3. Ivliovci (Bobři)

Odborky:
Ryba - táborník, uzlař

Další fotky naleznete na facebooku
24.06.2011 - 26.06.2011
Nahled
Lesák dřevo nepřipravil, tak jsme alespoň vykopali vsakovačku, ledničku a základy sauny. Podívali jsme se na koňský důl, lom ve Svobodných Heřmanicích jsme nenašli :(
22.06.2011 - 15.07.2011
10.06.2011
Nahled
Sešli jsme se u naši rozestavěné klubovny. Už máme dveře, okna a půlku střechy. Přesunuli jsme se do lesa na areál a pustili se do her. Nejprve jsme si zahráli fotbálek, pak lov perel, revoluci a na konec vyvolávku.