Reportáže akcí

Filtrování obsahu

20.03.2009 - 21.03.2009
Nahled
Poprvé jsem se na Vítání jara vypravili na Koňský důl. Devět odvážných vyrazilo již v pátek večer. Jakartovice nás přivítalo hustým sněžením. Po deváté večer jsme došli na břidlicovou haldu a pustili se do stavby stanů. Sněžení vystřídalo hustější sněžení. Stany jsme nakonec postavili, dokonce jsme si ještě na chvíli rozdělali ohýnek a opekli sýr. V noci bylo celkem obstojně, něco málo pod nulou.
Ráno dorazilo dalších třicet vlčat, světlušek, holek a kluků. Rozdělili jsme se na pět družstev a pustili se do soutěžení. První byla štafeta kolem Koňského dolu, následovala chůze po kamenech, stavba čtverců z břidlice, kimovka a plavba člunů. Pak už začal zcela "objektivní" soud s Morénou Zimovou. Žalobce Libuše pádnými argumenty udolal slabé obhácovy (Šátek) námitky a Moréna byla odsouzena k trestu upálení. Počasí se během dne úplně změnilo. Sníh postupně všech zmizel, obloha se vyčistila a sluníčko krásně hřálo.
Zahráli jsme si ještě pár her a zašli se podívat staré břidlicové štoly.

13.03.2009
logo
Opět jsme se sešli v klubovně a dokonce nás bylo celých 17 kusů. Nejprve jsme si řekli organizační záležitosti a pak jsme se pusttili do soutěží a her. Nejprve se konala soutěž družin v šifrování a signalizaci. První to zvládli Medvědi, druzí byli Rysi. Bobrům luštění moc nešlo a zkončili poslední.
Následovala soutěž družin v hledání kartiček a ve vytváření rýmů. Některé byly vvelmi "podivné". Pořadí nakonec bylo: 1.Bobři, 2.Jestřábi, 3.Rysi, 4.Medvědi.
Hned po té následovala štafeta družin, při které každá musel projít cestu po lavicích a židlí, poznat souhvězdí a uvázat ambulančku. Nejrychlejší byli Rysi, následovali Bobři, Jestřábi a poslední byli Medvědi.
06.03.2009
Nahled
Této oddílovky se nás zúčastnilo celých 15 a na závěr se ještě ukázal Blondýn a chvíli tam byl i Vasil, který přivedl dívčí oddíl z tělocvičny. Po organizačních záležitostech jsme nejprve uspořádali velký závod plachetnic, který vyhrál Karlos. Pak jsme luštili hebrejské písmo, odpovídali na otázky k povídce E.T.Setona a zahráli si pár her.
Pak proběhla ještě oddílová rada.
Závody plachetnic:
1. Karlos
3. Kejml
4.-5. Šátek, Olda, 6. Rony, 7. Mikro, 8. Fíkus, 9. Dája, 10. Pitris, 11.-12. libuše, Ryba, 13. Žigul, 14. Natan, 15. Filip
Družinová šifra - hebrejské písmo:
1. Medvědi, 2. Rysi, 3. Bobři
Stoupání na horu - povídka:
1. Bobři, 2. Rysi, 3. Medvědi
Nahled
Na nádraží jsme se sešli jen ve čtyřech. Natan, Fíkus, Kejml a Filip. Vypravili jsme se do Mostu u Jablůnkova. Naším cílem byla Skalka. Sněhu na horách bylo ještě celkem hodně. Na chatě Skalka jsme si zašli na polévku. Zpět jsme šli po žluté značce. Nejprve jsme šli po upravené cestě, pak jsme se však museli prodírat hlubokým sněhem. Místy jsme se bořily dost hluboko. Unavení jsme nakonec dorazili do Bocanovic a nasedli do autobusu, který nás zavezl do Jablůnkova.
Moc nás nebylo, prý je hodně lidí nemocných. Po organizačních záležitostech jsme uspořádali mistroství světa v obřím slalomu. Dvojice měla za úkol projet pinpongovým míčkem nakreslenou trasu. Následoval zápas ve foukané. Pak jsme se naučili novou hru Sacculus, která navazuje na nové skautské stezky. Hra je super. Na konec jsme si ještě chíli zazpívali s kytarou a mandolinou.
Pár lidí se pustilo do úklidu klubovny. Mám pocit, že se již dlouho neuklízelo. Svinčík tam byl velký. Zelí musel věnovat mnoho energie, aby vše vysál.
06.02.2009 - 07.02.2009
Nahled
Každoroční utkání mezi "Traktorem Čeljabinsk" a "Jerichem" vyrhál Traktor 338 : 312. Ze začátku však velmi dlouho vedlo Jericho a místy o dost gólů.

02.02.2009 - 08.03.2009
Nahled
Poslední lednový den jsme se vydali do Slezských Beskyd na Kozubovou. Účast: Natan, Šátek, Hejkal, Libuše, Pitris, Karlos, Mikro, Kejmil, Ryba... Našim cílem byla hora Kozubová u Jablunkova. Ačkoliv to, co se sněhu týče, vypadalo nic-moc, bylo to nakonec perfektní. Vyrazili jsme z Bocanovic a asi po dvou kilometrech jsme si na louce zahráli pár her. Z tohoto výškového tábora jsme pokračovali ve výstupu, zatímco kolem nás rostla mlha a závěje sněhu. Těsně pod vrcholem u sjezdovky jsme se asi na půl hodiny zastavili a vyzkoušeli naše nástroje - boby, skiběžky a především Šátkův pytel na mrtvoly. Díky sklonu svahu to byl celkem masakr. Pak jsme se stavili na horské chatě na polévku. Po občerstvení a ohřátí jsme pokračovali dál. Vylezli jsme na vrchol ke kapličce a sjeli po nepoužíváné sjezdovce asi půl kilometru dolů po svahu, naštěstí bez ztrát na životech. Pak už následovala jen cesta na nádraží do Jablunkova a vlakem zpátky domů...

logo
Sešlo se nás nevídaně "mnoho", celých jedenáct. Rozdělili jsme se na tři družstva. Nejprve jsme si zahráli vybíjenou, pak turnájek ve florbalu, lakrose a fotbálku.
Nahled
Po delší době jsme uspořádali tradiční soutěž v uzlování - "Král uzlů". Prvním králem uzlování byl před více než dvaceti sedmi lety Kim. Pak se vystřídalo spoustu dalších kluků a někteří dokázali vázat uzly velmi rychle. Letošním králem uzlů se stal Libuše. Tentokráte se sešlo jen 7 kluků. Nejprve jsme si zahráli hoňku s vázačkama a pak už to vypuklo. Soutěžilo ve třech disciplínách: vázání šestí základních uzlů, vázání za stížených podmínek a vázání dalších uzlů.
Výsledky v šesti základních uzlů:
2. Pavel
3. Karlos
4. Mikro
5. Kejml
6. Filip
7. Dušan

Výsledky ve vázání za stížených podmínek:
3. Pavel
5. Filip
7. Mikro

Výsledky ve vázání další uzlů:
1. Pavel

5. Mikro
7. Filip

Nahled
Na nádraží ve Vítkovicích jsme se sešli ve složení: Rony, Kejml, Mikro, Dušan, Olda, Pitris a Natan. Vyrazili jsme na Lysou horu. Počasí nám celkem přálo a na vrchol jsme se dostali. Po občerstvení v Šantánu nastala jízda dolů, která stála za to. Při cestě si někteří zkusili chůzi na sněžnicích. Na vrcholu jsme chvílemi měli nádherný výhled na zasněžené vrcholky Roháčů a Malé Fatry. Sněhu bylo tak akorát a počasí také. Sešup z vrcholu si někteří náležitě vychutnali. Nejšílenější jezdec byl Olda, který v krkolomných pozicích na rotujícím "talíře" zdolával i ty nejtěžší úseky. Prostě kaskader!

logo
Letošní první oddílová schůzka v klubovně. Po organizačních záležitostech jsme se pustili do hraní. První byla soutěž dvojic v hledání kartiček s písmeny a následné sestavování slov. Pořadí: 1.Natan + Rony, 2.Mikro + Kejml, všechny ostatní dvojice na tom byly stejně. Pak proběhla družinová soutěž v signalizaci a hledání písmenek na kartičkách. Pořadí: 1. Jestřábi, 2. Medvědi, 3. Rysi, 4. Bobři. Na závěr schůzky jsme si zahráli šílenou hru "Ahoj Pepo", u které jsme se dost nasmáli.
Další ročník výtvarné skautské soutěže Skautská paleta měl svou uzávěrku již v polovině listopadu 2008, proto byli nepochybně všichni účastníci pořádně napnutí, protože vyhlášení se konalo až 6. ledna 2009. Vyhlášení i vernisáž se dělají již tradičně v předsálí kina Luna. Prohlédnout si dílka a případně si převzít ceny přišla asi padesátka skautů ze všech možných ostravských středisek. Z našeho střediska přišli (sice ve skromném počtu, ale přece) zástupci všech oddílů. Soutěž probíhala ve čtyřech kategoriích a) film nebo reklamní spot b) fotoromán c) fotografie, malba d) origami s tím, že kategorie fotografie a malba byla ještě rozdělena kvůli velkému množství účastníků do věkových podkategorií. Přestože ze čtyř možných kategorií se naše středisko účastnilo jen dvou, povedlo se nám získat hned několik ocenění. Pro vlčata přinesla úspěch kategorie malba, chlapecký oddíl a jestřábi získali ceny v kategorii film a reklamní spot. Proto hodnotím tuto akci jako velmi úspěšnou :) a doufám, že příště bude za naše středisko soutěžit více umělecky nadaných.
12.12.2008 - 14.12.2008
Nahled
Jako každoročně jsme uspořádali i vánoční výpravu. Tentokrát jsme vyrazili až k městečku Žulová nedaleko Jeseníku. Po tříhodinové cestě vlakem jsme museli ještě dojít pět kilometrů za tmy na lesáckou chatu, která se na celý víkend stala naší základnou. Na nádraží do Žulové nás čekal lesák, který nám oznámil, že nemá klíče od chaty Pavučinka. Naštěstí jsme si v myslivně vyzvedli klíče od jiné chaty "Lágru". Tato dřevěnice byla pěkná, ale přece jen jsme se trochu mačkali. Místa nebylo pro 43 lidí právě mnoho. Z lesákem jsme zjistili, že se dá dostat do Pavučinky, ze které jsme si půjčili nádobí a v jednom z pokojů pak druhou noc přespal chlapecký oddíl. V sobotu vyrazily jednotlivé oddíly na průzkum okolí. Prohlédli jsme si například Nýznerovské vodopády. Odpoledne už začala velká příprava na skautský vánoční večer. Připravoval se bramborový salát, opékaly rybí prsty, vařila hrachová polévka, zdobila se chata, skládalo cukroví na stůl a hlavně dodělávaly se poslední přípravy na večerní divadlo. S první hvězdou začala slavnostní večeře. Popřáli jsme si mnoho šťastných chvil do dalšího roku a pustili se do jídla. Následovala výměna dárečků. Našim zvykem je si dávat přáníčka do nového roku (péefka), které každý vyrobí pro všechny ostatní a při vzájemném předávání si popřejeme vše nejlepší v dalším roce. Chvíli trvalo než si všech čtyřicettři skautů a skautek vzájemně popřálo. K vánocům patří i pohádky. Každý oddíl či družina si připravily nějaké divadelní představení, kterým pobavily ostatní. Po divadle jsme si společně zazpívali koledy i další písničky. V neděli nás čekal velký úklid chaty a dlouhá cesta domů do Ostravy.