Reportáže akcí

Filtrování obsahu

12.12.2008 - 14.12.2008
Nahled
Jako každoročně jsme uspořádali i vánoční výpravu. Tentokrát jsme vyrazili až k městečku Žulová nedaleko Jeseníku. Po tříhodinové cestě vlakem jsme museli ještě dojít pět kilometrů za tmy na lesáckou chatu, která se na celý víkend stala naší základnou. Na nádraží do Žulové nás čekal lesák, který nám oznámil, že nemá klíče od chaty Pavučinka. Naštěstí jsme si v myslivně vyzvedli klíče od jiné chaty "Lágru". Tato dřevěnice byla pěkná, ale přece jen jsme se trochu mačkali. Místa nebylo pro 43 lidí právě mnoho. Z lesákem jsme zjistili, že se dá dostat do Pavučinky, ze které jsme si půjčili nádobí a v jednom z pokojů pak druhou noc přespal chlapecký oddíl. V sobotu vyrazily jednotlivé oddíly na průzkum okolí. Prohlédli jsme si například Nýznerovské vodopády. Odpoledne už začala velká příprava na skautský vánoční večer. Připravoval se bramborový salát, opékaly rybí prsty, vařila hrachová polévka, zdobila se chata, skládalo cukroví na stůl a hlavně dodělávaly se poslední přípravy na večerní divadlo. S první hvězdou začala slavnostní večeře. Popřáli jsme si mnoho šťastných chvil do dalšího roku a pustili se do jídla. Následovala výměna dárečků. Našim zvykem je si dávat přáníčka do nového roku (péefka), které každý vyrobí pro všechny ostatní a při vzájemném předávání si popřejeme vše nejlepší v dalším roce. Chvíli trvalo než si všech čtyřicettři skautů a skautek vzájemně popřálo. K vánocům patří i pohádky. Každý oddíl či družina si připravily nějaké divadelní představení, kterým pobavily ostatní. Po divadle jsme si společně zazpívali koledy i další písničky. V neděli nás čekal velký úklid chaty a dlouhá cesta domů do Ostravy.

Další fotografie od:
Natana
06.12.2008
logo
Rady se zúčastnili:Kolombo, Šátek, Keďa, Špageta, Kešu, Zelí, Borůvka, Depe, Natan Betlemské světlo sobota 20.12 pro světlo na nádraží, neděle 21.12. do Domova důchodců jdou vlčata (musím změnit termín po dohodě s vedením domova důchodců, a to na sobotu. čas upřesním. Depe)
24. hodinvý florbal 6-7.2.2009
Skautská paleta 6.1.2009
Divadlo 9.12.2008 Šakalí léta
28.11.2008 - 30.11.2008
Nahled
Na této akci mi poněkud zvlášť záleželo, protože se konala u mě na chatě. Proto mě taky poněkud naštvalo, když se nás na nádraží sešla jen hrstka (já-Libuše, Keďa, Šátek, Pitris, Hejkal, Karlos, Filip, Fíkus a návštěva od vodaček Fretka). I přesto jsme vyrazili v této malé skupince vlakem směrem na Vítkov. Ve Vítkově jsme byli až za tmy a to byla ještě cesta před námi. Přesto jsme neohroženě vyrazili na cestu. Cesta nebyla nejkratší a místy jsme museli překonávat nečekané přírodní překážky jako třeba kořeny, které se schválně pletli pod nohy. Cestu nám alespoň trochu usnadnil můj strejda, který nás se svým autem (ve kterém nám vezl zásoby vody) potkal v půli cesty a vzal těm mladším batohy. Večer už pokročil, když jsme zdárně dorazili na chatu. Chvíli trvalo než se pořádně vytopila, ale pak už začla ta správná výpravová pohoda, kdy jsme seděli u hořících kamen, byl uvařený čaj a hrálo se na kytaru a zpívalo. Už téměř v noci pak ještě dorazil Natan, ale brzy po jeho příchodu jsme šli spát.

Ráno nás samozřejmě probral Natan a to tak, že nás fotil jak jsme ve spacácích, takže jeho „příjemné“ volání Budíček, vstávat! doplnil ještě blesk s foťáku. A čím jiným začít ráno než rozcvičkou. Ploužili jsme se jako mrtvoly, než jsme se pořádně rozhýbali, ale to už je zvyk. Pak jsme se vrhli na společnou snídani a po ní nám Natan vysvětlil pravidla hry, která byla původně určena pro družiny, ale kvůli malému počtu se předělala na hru pro jednotlivce. Natan vytvořil obří herní plán složený z mnoha ostrovů (s různou bodovou hodnotou). Cílem bylo postupně ostrovy obsazovat a získávat tím body. Aby člověk mohl obsadit ostrov, potřeboval ovšem jiné body a ty mohl získat jen výhrami v soutěžích. Tak se rozjel maraton různých her a soutěžích ve všech oblastech. Vyzkoušeli jsme si dovednosti, postřeh, zručnost, paměť atd.

Neseděli jsme samozřejmě jenom v chatě, kromě her venku jsme se odpoledne vydali k nedalekému starému mlýnu. I u něj proběhla série her a samozřejmě nechyběla ani oblíbená šátkova schovka. Večer jsme vyhodnotili paměťovou soutěž (každý si měl zapamatovat část básně v lakotštině-jazyk severoamerických indiánů) a samozřejmě se zase zpívalo a hrálo a pil čaj.

Ani druhé ráno se neobešlo bez budíčku a rozcvičky. Po snídani už jsme si začali trochu balit, ale jinak hry samozřejmě pokračovali dál. Jednou z hlavních her toho dne byl velký uzlařský souboj, ve kterém nás hlavně potěšilo, že se nám podařilo porazit Fretku. Ta totiž jako zástupce vodáků měla obhájit jejich chvalozpěvy na vlastní schopnosti v uzlování, ale nějak se jí to nepovedlo a i přes docela dobrý výsledek na první místo nedosáhla. Když se blížilo poledne, museli jsme už definitivně sbalit všechny věci. Ještě jsme se naobědvali, uklidili chatu a pak jsme se vydali zpět do Vítkova na vlak. Ve Vítkově jsme měli nějaký čas a tak jsme zapadli do tamní cukrárny na náměstí a v ní vykoupili, co se dalo. Taky proběhlo vyhlášení výsledků soutěže. Pak jsme se už jen vydali do kopce na nádraží a odjeli vlakem zase zpátky domů.

Další fotky od:
Natana
Ronyho
28.11.2008
logo
Včerejší oddílovku mohu okomentovat jedinými slovy, a to, že světlušky a vlčata byli skvělí. Několikrát jsme si vyzkoušeli hru O Budulínkovi. Při třetí "zkoušce" již nebylo potřeba ani pomocných papírů s texty. Každý se snažil zahrát svou roli co nejlépe. Zahráli jsme si i obíhanou u stolu, ještě jednou jsme si zkusili hru a tmavou, téměř už noční, Ostravou jsme došli domů. Byla to moc pěkná akce. Až doděláme i kostýmy, myslím, že nejen děti ve školce a senioři v domově důchodců budou mít velikánskou radost z našeho divadla. Depe
Nahled
Středisková rada se tentokrát konala v Jeseníkách na chatě Švýcárna. Devatenáct lidí vyrazilo na hory (Depe, Kolombo, Bob, Borůvka, Míša, Gero, Zelí, Markéta, Špageta, Rony, Šátek, Vasil jr., Vědec, Kaktus, Kešu, Placháč, Blondýn, Judas, Natan). V sobotu jsme se někteří prošli na Červenohorské sedlo, jiní kolem chaty, další odpočívali. Večer proběhl střediskový sněm. V nedělí ráno jsme dodělali některé potřebné záležitosti a vyrazili za šíleného vichru na vrchol Pradědu. Kromě sněmu, který se zde konal (info napíše Depe), šikovní Jestřábi diskutovali o webových stránkách, snad aby byly lepší, hezčí a poutavější. Kdo ví. Ale my, kteří tomu vůbec nerozumíme, jim bezmezně důvěřujeme Domluvili jsme Mikulášskou bojovku 5.prosince 2008, která proběhne v okolí náměstí SNP.
Z Kolomba se na toto odpoledne stane Mikuláš a jestli bude mít pomocníky čerty to se uvidí.
úkoly: 1.Vasil zjistí co se dá. 2.Borůvka udělá pro Mikuláše upomínkové předměty a koupí ceny 3.Natan udělá životy.
Kdo vytvoří otázky pro Mikuláše a úkoly pro soutěžící jsme se asi nedomluvili.

Šátek se bude informovat na vývěsku - plot u Sluníčka.
Borůvka se v řeznictví na náměstí.
Řešilo se ještě spoustu dalších neméně důležitých věcí, né všechny měly závěr, ale vše se určitě v nejbližší době dotáhne do zdárného konce. Zapsala Borůvka

Další fotografie od Natana
21.11.2008
21.11.2008 - 23.11.2008
logo
Zúčastnili jsme se bojovky, kterou připravilo středisko Strážci Ostrava. Postupným hledáním pohádkových bytostí se podařilo získat heslo pro Permoníka. Naše Vlčata sklnčila 3. Krásné umístění, gratuluji Vám. Hra byla moc pěkná a dobře připravená. Děkujeme ještě jednou středisku Strážci za pozvání. Depe
Nahled
Hra se konala v centru Štramberka a probíhala v rámci rádcovského kurzu, který naše středisko pro ostatní pořádalo. Dojeli jsme vlakem do Štramberka již za tmy. Došli jsme na náměstí, v klubovně místních skautů jsme si nechali věci, rozdělili na tři skupiny a začali hrát. Z vítězství se radovalo Hejkalovo družstvo, před družstvem Libuše a Pitrise.