Reportáže akcí

Seznam barev oddílu

Filtrování obsahu

Nahled

Po půl páte odpoledne za nádherného počasí začala velká hra. Bojovalo mezi sebou 18 družin vlčat, světlušek, skatů, skautek i roverů. Každá družina měla splnit deset úkolů inspirovaných skautskými zákony a najít dvanáct objektů podle fotografií a zakreslit je do mapy. Družiny byly barevně označeny a musely si dávat pozor na nepřátelské barvy. Modří chytali zelené, zelení chytali oranžové, oranžoví chytali modré. A všichni museli prchat před žlutými. Boje byly neúprosné a mnozí na konci hry sotva chodili únavou :)

Přepočetly se výsledky a vyhlásili jsme vítěze. Poražení nebyli, protože každý, kdo přišel, byl NEJLEPŠÍ! Vítězové získali dortík. Akci jsme zakončili družinovými pokřiky.

Družina Oddíl, středisko Bodů
17. Lízátka 11.oddíl světlušek, Stará Bělá 37
18. Hančino družstvo 11.oddíl světlušek, Stará Bělá 30

logo

Holky se samostatně podle družin vydaly jedna skupinka z lískovce u frýdku a druhá z frýdku na označené místo na mapě. Setkali jsme se všichni najednou u zámku a zde začala hra - děvčata chodily podle mapy na vyznačená místa a plnily úkoly, které hledaly v obálkách. Zjišťovaly náměstí či různé informace o tomto městě, zavázané oči a svázané nohy a jiné. když jsme se setkali tak jsme vyhodnotili výsledky a frr vláčkem domů. Ale předtím jsme si ještě společně zašly do cukrárny a na prohlídku frýdeckého zámku

Sice jsme nevyhráli, ale i tak jsme byli dobří.

Ráno jsme všichni nastoupili na zastávce Kino Luna a jeli jsme až na Křižíkovou. Tam jsme přestoupili a jeli autobusem.. jelo nás hodně, tak jsme se namačkali jako sardinky... Nakonec jsme vystoupili... Došli jsme do hlavní haly na Landeku. Tam jsme se zaregistrovali a čekali, až bude scénka. Po scénce následovalo zahájení závodu. Byly tři okruhy, na které se nastupovalo zvlášť. Mezitím, když ostatní nestartovali, tak si hráli na blízkém hřišti. Odpoledne jsme se najedli polévek a čekali na vyhodnocení. Výsledky se vyhlašovaly poměrně brzo, ale to vůbec nevadilo. I když jsme nevyhráli, ale umístili jsme se na 7. 9. a 11. místě.... Ale už teď cítím v kostech, že vyhrajeme příští závod :)

11.04.2014 - 13.04.2014
Nahled

Vypravili jsme se na skautskou základnu nedaleko Nejdku u Hranic na Moravě. Počasí nám v pátek a v sobotu přálo. Nebylo sice nejtepleji, ale sluníčko svítilo o stošest. Chatu jsme kupodivu našli bez větších obtíží a po ubytování jsme si zahráli pár her na louce. Fotbalové utkání bylo představením nejlepších hvězd, které se nevidí ani na české lize :-). Pravda někteří z hřiště odcházeli lehce otřeseni (Tik), neboť schytali ránu balonem od svých spoluhráčů naplocho přímo do tváře. Večer jsme v chatě soutěžili v kreslení mapy a zahráli si pár her. Sobota byla zasvěcena soutěži družin, jako například poznávání kytek, diskgolf, jízda  s kolečky, přenášení zpráv, vaření oběda atd. Trochu času jsme věnovali i nácviku uzlování a podívali jsme se do okolí a na vetrné elektrárny. Večer jsme zpívali a povídali si u ohně. Za tmy jsme si zahráli hru v lese. Úkolem bylo najít diverzanty s vysílačkou. V neděli po rozcvičce a snídani jsme si zahráli hru, při které bylo potřeba mnoho štěstí, aby se člověk dostal na pozici krále. Pak jsme trochu nacvičovali semafor a proběhla signalizační štafeta. Během vaření začalo trochu pršet, a tak jsme strávili odpoledne v chatě. Věnovali jsme se skautské stezce a zahráli si pár her. Pak jsme uklidili chatu a vydali se přes louky na autobus a domů.

Výsledky soutěže družin:

1. Medvědi, 2. Rysi, 3. Bobři

Výsledky soutěže jednotlivců:

1. Ježek, 2.-3. Smíchus, Lukíno, 4. Rarach, 5. Oko, 6. Mokrar, 7. Hanys, 8. Mates, 9. Ondra, 10. Tik

04.04.2014 - 06.04.2014
Nahled

Během víkendu 4.-6.dubna 2014 se na chatě u Bebku konala oslava kulatých narozenin Borůvky, Dáni, Natana a 33. výročí vzniku chlapeckého oddílu. Děkujeme všem, kteří si našli čas a přijeli alespoň na chvíli. Povídali jsme si, zahráli hry, zazpívali u ohně, prohlédli staré kroniky a fotky...

04.04.2014

Účast byla poslabší. Bylo nás jen deset. O to víc jsme si dali do těla a bez přestávky a odpočinku jsme hráli sportovní hry (vybišu, florbal, fotbal).

04.04.2014 - 05.04.2014
logo

Sešli jsme se v čajovně Na Větrném kopci. Tam jsem při pití a jezení "jarní nabídky" probrali různé věci k našemu kmeni i mimo jen tak. Do plánování jsme se velmi "zažrali" až jsme si museli pujčit papír od čajmenů. V klubovně jsme ještě pojedli a zahráli si Dixit :). Jen na ty filmy nedošlo :D

-Název: Taryža
-Pokřik: Valar morgulis
-Jednou za dva měsíce čajka, nebo setkání, kde budeme řešit další akce
-Přemýšleli jsme nad roverským slibem.... Za roverský slib by jsme měli speciální turbánky
-Je nás asi aktivních 12.... chtěli jsme ať to teď uzavřeme a budeme nabírat až od 15.... museli jsme rozjet to aspoň
-Máme rozdělené úkoly- Žabka-web(akce zapisovat)
Fajka-facebook
Lukino- tiskový mluvčí ( bude zjišťovat chaty, spoje atd.)
Gigi-fotograf
-Budoucí akce: 16.-18.5. třídenní výprava Cvilín
Lasergame(jestřábi x R&R)
Stěna
Pálení čarodějnic
Květinky nebo Světlušku..( Prostě něco na charitu)
Den země.. nebo udělat akci "úklid lesa" dali bychom to do novin atd.. nakoupili bychom pytle rukavice a měli by jsme veřejnou akci
Brigáda na Ivančenu, ale musíme zjistit kdy to je
Na prázdniny ani moc neplánujeme.. navštívíme se na táborech
- úkol pro Gigi a Mikra... zdůraznit jestřábům, ať nám nechají 1 víkend v měsíci volný
- A to je asi vše

logo

Sešli jsme se ve čtyři hodiny v klubovně, kde zjistili jsme, že celé soutěž bude probíhat v Bělském lese. Tak jsme pokřiky soutež zahájili a vydali se po družinách do lesa, kde jsme začali plnit úkoly, kterých bylo celkem devatenáct.

Některé z úkolů: vyrobit malou hračku z přírodnin, vykonat družinový dobrý skutek, najít a poznat šest zvířecích stop, poznat deset stromů podle listů, vyluštit několik šifer, nasbírat za 4 minuty co nejvíce kamínků menších než pěst, zaběhnout štafetou okruh, dojít k pramenu Panny Marie a cestou nekreslit mapu cesty a sehnat deset podpisů cizích lidí,...

Ve třičtvrtě na šest jsme se všichni zase sešli u klubovny, kde jsme celou soutěž ukončili pokřiky a šli domů.

Výsledné pořadí: 1. Medvědi, 2. Bobři, 3. Rysi

28.03.2014
logo

Před tělocvičnou jsme si chvíli zahráli vyvolávku, při níž se někteří "změnili" ve Vědce, Barbie apod. V tělocvične na zahřátí jsme měli vybíjenou v housenkách, kdy se vybíjely poslední články housenek. Zopakovali jsme si pár věcí k ZVaSu a měli zápas ve fotbale :)

28.03.2014 - 30.03.2014
Nahled

O víkendu 28.- 30.3.2014 se 43.oddíl skautek Pomněnky vydal na výpravu do Kopřivnice na chatu Vanaivan. Sešli jsme se v pátek na nádraží a za krásného počasí vyrazily na cestu.
Po tom co jsme se ubytovaly, najedly a rozkoukaly po chatě jsme rozdělaly oheň v kamnech, zazpívaly si a šly spát.
Další den jsme začaly rozcvičkou na posilovacích strojích u chaty a pak jsme se vydaly na výlet na nedalekou zříceninu Šostýn. Na zřícenině jsme si zahrály etapu na zachraňování miminek, bylo to velmi napínavé.
Po návratu na chatu jsme si udělaly k obědu vynikající palačinky a chvilku odpočívaly.
Potom si mladší holky připravily hru pro rangers, aby taky mohly nasbírat body a zahrát si.
Večer jsme pokračovaly další etapou, tentokrát jsme se musely schovávat po chatě aby nás nenašla druhá družinka a nenakazila nás virem HIV.
Po večeři jsme si pustily film Madagaskar, potom byla ještě noční hra a šlo se spát.
V neděli už jsme jen uklidily chatu, najedly se a utíkaly na vlak.
Celý víkend jsme strávily v Africe, takže jsme po chatě chytaly lemury a celkově jsme se musely vyrovnat v rámci her a etap s problémy které tam lidí mají a musí řešit.

Nahled

22. 3. se středisko Modrý Šíp (tedy 43. oddíl skautů Modrý Šíp, 43. oddíl skautek Pomněnky, 43. oddíl Vlčat a světlušek Šipky) vrazil vítat jaro. Na stejnojmennou tradiční akci jsme si letos vybrali Koňský důl, nedaleko Jakartovic (možná to byla poslední výprava svého druhu před zrušením tamější trati). Možná by bylo dobré podotknout, že na tomto místě se konala již před 33 lety první výprava našeho oddílu.
Na místě bývalých břidlicových dolů jsme si zahráli hru na týmy (jak být správný kat, z důvodu pozdější exekuce Moreny Zimové), včetně tradičního Závodu kolem Koňského dolu. Po několika hrách na týmy jsme uspořádali vskutku spravedlivý a nad jiné nezaujatý proces "Skaut vs. Morena Zimová", kde jsme soudili, odsoudili a upálili hlavní představitelku uplynulé zimy...Snad se teď už jaro udrží!