Reportáže akcí

Filtrování obsahu

03.11.2017 - 05.11.2017
03.11.2017

První tělocvična je za námi!

Dnes jsme se poprvé v tomto školním roce sešli v tělocvičně abychom si pořádně zasportovali a protáhli celé tělo. Na protažení a zahřátí svalů jsme si zahráli florbalovou vybíjenou. Následně jsme se rozdělili do tří týmu – Medvědi + Vlci + Smíchus, Bobři + Krtek, Rysi a zahráli si miniturnaj ve florbale. Poté jsme ve své likvidaci pokračovali v kolotoči a fotbale. Na závěr jsme poslední zbytky sil dali do kapitánské vybíjené a krásně unavení jsme se vydali domů.

Nahled

Letos jsme se vydali i oddílem vlčat a světlušek do Liberce. Sešli jsme se ve čtvrtek ráno na bádraží Ostrava-Svinov a jeli jsme Regiojetem do Prahy, v Praze jsme přestoupili na metro a jeli na Černý most odkud nám jel autobus do Liberce, jakmile jsme došli na faru, kde jsme byli ubytování, vybalili jsme si věci do pokojů a vlčata šli do zoo a my hrály hry, jako co si myslí druhý, co nejvíce slov na dané téma a dané pismenko. Když jsme dohrály, vydaly jsme se do Babylonu, kde nás čekal aquapark. V babylonu to vypadalo jak v Řeckých lázních, bylo to tam moc krásné, různé vodní jeskyně, tobogány, výhřivka, sauny, různé druhy bazénu a skvělá atmosféra. Pořádně jsme se tam všechny vyřádily a užily si dě hodiny zábavy. Večer jak jsme došly, vlčatka už spinkali, tak jsme šly spát také. Ráno jsme vstali a šli se nasnídat krupicové kaše, po snídani jsme se vydali všichni na Ještěd, jeli jsme tramvají a pak začalo po cestě pršet, hodně, a tak jsme se museli rozdělit, kdo chtěl a byl odvážný, došel až na Ještěd, zbytek se vrátilo na faru. Hráli jsme pak hry jako Zvířata. Po obědě jak se všichni vrázili z Ještědu měly Pomněnky další etapu do Pirátu z Karibiku. Nejříve musely zvládnout šiufru, po té se sbalit, pak podle kompasu dojít k dalšímu papíru, kde byly úkoly, které holky musely plnit venku.

1. místo- Pomsta královny Anny
2.místo- Bludný Holanďan
3.místo- Černá perla

Po etapě jsme s vlčaty hráli vymění se všichni ti, nebo prase kvikni nebo hru kdy přesedáváte na někoho podle karet. Večer jsme šli hrát na kytaru k dětem na pokoj, když usli, šli spát i holky.

Ráno po vydatné snídani se rozdělili děti a holky do skupinek a šla se hrát bojovka, ta začala tím, že musela skupinka potopit všechny své lodě a po té vyběhli do města, kde museli směnit žeton na něco skvělého, sehnat obrázky od lidi , sehnat seznam věcí a ještě k tomu dávat pozor na vedoucí , kteří když skupinku chytli tak jim dali otázku na skauting , pokud věděli , mohli běžet dal , pokud ne , měli nějaký posuv jako chodit po jedné noze  a tak podobně . Odpoledne, po obědě jsme se vydali do Iq landie, tam jsme strávili dlouhou dobu pozorování super věci, zkoušeli si být v televizi, chodit v úplně tmě, zakricet si a zjistit kolik mají decibelů, mluvit s robotem, zahrát si na klavír, projít v lejzrové místnosti a spousty a spousty dalšího. Na faře jsme opět večer hráli hry s vlčaty jako je elektřina, po té se šli všichni osprchovat a my jsme si pak sedly do pokoje kde holky spaly a povídaly si.

V neděli ráno jsme strávili balením a uklizením celé fary. Po úklidu měli všichni ještě hodinu rozchod na nakoupení jídla na cestu. Když jsme se už všichni vydali na autobusové nádraží, začalo hodně foukat a pršet , po cestě v autobuse nám nahlásili ze v Liberci jsou povodně a nesmí se kvůli větru vycházet ven z domu, takže jsme to naštěstí minuli. V Praze jsme opět přestupovali na metro, hráli jsme na kytaru na hlavním nádraží a vydali se na vlak. Vlakem kterým jsme je-li byl poslední vlak který byl vůbec pusten na trať, takže jsme měli opět štěstí, nicméně vlak po cestě nabral 3 hodinové zpoždění , takže jsme na Svinov dorazili až 22:15.. Ve vlaku jsme hráli plno her a povídali si abychom zabili čas , který jsme tam museli trávit o tolik déle.

Celkove výprava byla moc skvělá, příště si akorát objednáme lepší počasí a bude zcela dokonalá.

❤️❤️

logo

Zatím asi nejpovedenější výprava. Počasí nám pravda nepřálo, ale i tak jsme navštívili Zoo, Ještěd (jen někteří), IQ Landii a prošli jsme si krásné centrum Liberce.

Navíc jsme si (neplánovaně) prodloužili i odjezd domů. V neděli totiž začal po celé ČR řádit hurikán, který způsobil že jsme si "poseděli" ve vlaku o pár hodin více než bylo plánováno.

Děkuji všem zúčastněným za super podzimní prázdniny.

Fotky vlčata a světlušky: http://43vlcata.rajce.idnes.cz/Liberec_-_Podzim_2017/

Fotky Pomněnek: http://43divcioddil.rajce.idnes.cz/Vyprava_do_Liberce/

Nahled

Ve středu 25. 10. ve 20:30 se náš oddíl sešel v Ostravské klubovně, kde jsme strávili večer a část noci až do asi druhé hodiny ranní, kdy jsme se sbalili a vyrazili na tramvaj, která nás zavezla na hlavní nádraží, z něhož jsme autobusem kolem třetí ráno vyrazili do Krakova. Celou cestu jsme ve většině případů prospali, takže se z ničeho nic probudit na Krakovském hlavním nádraží bylo velkým překvapením.

Z nádraží jsme pěšky došli až do klubovny polských harcerů, kde jsme si na chvíli zdřímli a následně vyrazili na procházku po Krakovském centru. Tam jsme si zahrály hru, jejímž účelem bylo zjistit o Krakově něco nového. Nejúspěšnější byli Bobři, na druhém místě se umístili rysi a na třetím bobři. Po návratu do klubovny jsme si na chvíli odpočinuli a poté se podívali na nedaleký bývalý lom. Všichni měli velkou radost, když jsme se po návratu pořádně najedli a konečně zalehli do spacáků.

V pátek jsme se po pozdním budíčku vydali do krakovského aquaparku, ve kterém jsme strávili většinu dne. Všichni se pořádně bavili a naštěstí se ani nikomu nic nestalo. Cest zpět do klubovny nám následně zabrala přes hodinu a půl, díky obrovským zácpám, ve kterých náš autobus uvízl. Večer jsme si v centru města zahráli hodinovou bojovku, ve které byl nejúspěšnější Krtek, Rarach a Kovboj. Večerní odpočinek byl opět nadmíru zasloužený.

Sobota byla poněkud pohodovější, po ránu jsme se zašli podívat na Krakovský hrad Wawel, kde jsme si především prošli katedrálu. Po návratu do klubovny jsme si uvařili oběd a procvičili formou úseku nějaké ty šifry. Večer si oddílová rada zašla do krakovské pizzerie na pizzu a tím zakončila naši výpravu. Další den už nás čekalo jen balení a odchod.

Po nedělním uklizení klubovny jsme nastoupili na tramvaj, která nás zavezla na hlavní nádraží, z něhož jsme po deváté hodině ranní vyjeli autobusem zpátky do Ostravy. Odtamtud už všichni spokojeně dojeli zpátky domů.

Lišák

20.10.2017
Nahled

Dnes se konal velký závod v koulení pneumatik. Sešli jsme se v poměrně dobrém počtu u klubovny, vzali jsme tři pneumatiky, které jsme měli schované od minula a vyrazili jsme do Bělského lesa. První proběhl závod jednotlivců a to dvoukolově (první kolo rozdělilo závodníky do tří skupin, které bojovali na základě času o 1. – 4. místo, 5. – 8. místo a o poslední tři příčky), následně proběhl závod o to, komu dojede pneumatika, co nejdál a na závěr proběhl závod družin na freestylové dráze pro kola. Všichni jsme se u toho pořádně nadřeli a dali do toho všechno abychom měli co nejlepší výsledek.

Vše nakonec dopadlo takto:

2. Jestřábi
3. Bobři
4. Medvědi

Po akci proběhla oddílová rada, kde jsme se domluvili na podrobnostech k výpravě do Krakova.

20.10.2017
logo

v pátek, když jsme se sešly v klubovně, tak jsme začaly oddílovku deskovkama.
Po té si holky nakreslily různé odpadky na papír a později přiřadily do jakých odpadkových kontejnerů patří. Na tuto oddílovku si měly holky vzít z domů věci, které už nepoužívají, které jsou jim doma zbytečné a jen zavází. V klubovně jsme je využily tak, že každá skupinka si vylosovala téma a na to dané téma se musela obléct do věcí, které přinesly. Skupinkám se to povedlo skvěle.
Po té se věci rozebrali, komu se co líbilo, tak si mohl vzít domů. Co se nerozebralo, dáme někomu jinému. Na konci oddílovky jsme uklidily a šly domů.

14.10.2017 - 15.10.2017
Nahled

A je to tady! Hurá na vodu!

Sešli jsme se u klubovny vodáků na Deltě, kde jsme se všichni radostně přivítali a rozdělili se na dvě části. Jedna vyrazila vlakem do Lhoty u Opavy, kde nás čekal začátek našeho sjezdu. Ta druhá část vyjela s vodními oldskauty do loděnice pro lodě. Po desáté dopoledne jsme se konečně všichni připravení ve vestách setkali u řeky. Byli jsme rozděleni do posádek a připraveni k vyplutí. Postupně se i počasí začínalo zlepšovat, takže plavba to byla vskutku nádherná. Na lodích jsme dopluli k Hlučínské štěrkovně, kde jsme lodě přenesli přes pole na štěrkovnu a dojeli k loděnici. Zde jsme se všichni převlékli do suchého a zahráli si několik seznamovacích her, následně jsme si opekli buřty a povídali si u ohně. Většina z nás šla spát dost brzo, protože byli utahaní z celého dne na vodě, ale ti, co vydrželi si ještě zahráli deskovky a povídali si až dlouho do noci.

Druhý den jsme se probudili do slunečného rána, někteří z nás dokonce pod širákem. Všichni jsme se protáhli na rozcvičce a opláchli si obličej nebo se celý vykoupali ve vodě. Pak jsme posnídali vánočku s marmeládou a vyrazili zase ven užívat si krásného počasí. Zahráli jsme si bojovku s čísly, boj o píšťalku, buldoky, freesbie, … Po obědě jsme pouklízeli celou loděnici a vyrazili vlakem domů. Výpravu jsme si všichni moc užili a doufáme, že zase společně něco podnikneme.

Další výprava za námi.

Sešlo se nás krásných dvacet lidí. Jmenovitě: Já(Arašíd), Jirka, PaNika, Králík, Zuzanka, Aďa, Eda, Maty, David, Filip, Sam, Johanka, Veverka, Nicki, Oběd a Večeře, Vydra, Monča, Slimák a Sběratel.

Po vystoupení na vlakové zastávce "Hradec nad Moravicí" jsme se vydali k místnímu zámku. Pře zámkem jsme si zahráli JanKenPon. Po hře jsme absolvovali prohlídku zámku. Po prohlídce jsme se procházeli po nádherném okolí Hradce. Místní příroda je, obzvlášť na podzim, vyloženě pohádková.

V údolí řeky Moravice proběhl další úsek celoroční hry.... Hluboko v podzemí nám došli zásoby vody. Bylo tedy třeba je získat. První místo patří Zeleným. Druhé Modrým a třetí Červeným.

Po návratu do Hradce jsme si dali v místní hospůdce kofolu nebo mulťák a hranolky.

Po jídle a pití jsme sedli na vlak a jelo se domů.

Konec hlášení! :o)

13.10.2017 - 15.10.2017
Nahled

Tento víkend jsme jeli na výpravu do Frýdlantu nad Ostravicí na chatu od Toma. Sešli jsme se na nádraží v počtu 4 rádkyň a podrádkyň a Kiki. Později k nám prisedl Tom s Řízkem a až jsme všichni dojeli do Frýdlantu , šli jsme pěšky k chatě. Na chatě jsme se vybalili a zahráli hry jako Cink, Jungle speed (Tangle teezer) nebo dobble. Mezitím holky začaly plnit úkoly které jim byly zadané - hnedka začaly šiframi , pokraji se v hraní karetních her a za večer par úkolu pro radkyně ještě stihly.

Ráno v sobotu se začalo krupicovou kaši, a holky zase plnily úkoly jako kosti v těle, rostliny, CHKO aj. Mezitím došla Žužla s dalšími úkoly pro holky. Ale také jsme zase hrály karetní hry, které nás bavily. Po obědě jsme si povídaly o skautu a o všem možném. Po pár dalších úkolech jsme se vydaly na vlak a jely jsme na Ostravici. Malina nás dovedla hezky až k cíli a to na krytý bazen - Sepetná. Mely jsme ale jeste dost času a tak jsme se šly podívat na evangelický kostelik s krásný výhledem na Ostravici a domem od Kiki, který nikdo nemohl najít. Potom jsme si na kostelíku prohlizely hafo Berusek a šly jsme na hřiště kde se holky vyblbly na kovové klouzacce. Konečně jsme poté mohly na bazen. Kiki s Žužlou vyzkoušely vse, i saunu která nefungovala i vyhrivku a i tobigan , radkyne a podradkyne celou dobu byly v toboganu. Všechny jsme si to tam moc užily. Kdyz jsme sešly k nádraží, holky zajišťovaly vlaky a Kika s Žužlou šly pro veceri a to pro pizzu. Tak , tak se stihl vlak, ale mely jsme pizzu :)) kdyz jsme dorazily na chatu , kluci uz nás čekali s Aktivitama.  A tak jsme zahráli aktivity nad kterými jsme se dost pobavili a šli jsme spat.

V nedeli jsme rano začali vajickovou pomazankou a opět úkoly, tentokrat jsme si šly sednout ven protože tam bylo nádherné. Krasne svítilo sluníčko a bylo teplo. Zkoušely jsme si obvaz at ruce pri zranění a vysvětlila jsme si spoustu základních věci o zdravovedu , skautskych osobnostech, zvířatech a jejich stopách a podobne. Ve chvilce volna jsme si zahráli schovku a pak šli uklízet chatu. Později jsme si udělali výbornou polévku a vysvětlili si kroj. Shrnuli jsme vikend, spočítali body , sbalili se a vyrazili na vlak .

1. Misto - Malina (43 bodu)

2. Místo - Hřebíček (33 bodů)

3. Místo - Schodík (31 bodů)

4. Místo - Knoflík (15 bodů)

Nahled

Navštívili jsme Hranickou propast (nejhlubší zatopenou propast na světě), okolí lázní v Teplicích nad Bečvou a aragonitové jeskyně.

Proběhl další úsek celoroční hry. Byl jím sestup do "sopky". Cesta dolů tímto začala. První místo patří družině Modrých. Druhé mají Zelení a třetí Červení.

06.10.2017
logo

V pátek se pod vedením zkušených rádců uspořádal turnaj v deskových hrách. V celé klubovně byla cítit vůně napětí, taktiky, výhry a důvtipu. Ozývaly se zvuky klapání figurek a vaření mozkových závitů. Vítězem klání se stal Rarach, který patří do bobří družiny. Sláva vítězi, čest poraženým.

OkO

06.10.2017
logo

Byly jsme v tento den podívat na Černou louku, kde je stála expozici miniaturních památek světa. Prohlédly jsme si všechny památky a poté měly skupinky zaúkol vyhledat informace a nakonec sestavit si vlastní miniuni.