Reportáže akcí

Seznam barev oddílu

Filtrování obsahu

Nahled

Sešli jsme se v klubovně, kterou jsme ještě trochu dozdobili. Pak začaly vánoční soutěže a hry. Družiny soutěžily ve znalosti vánočních zvyků, pantomimou představovaly vánoční koledy, kreslil se vánoční stromeček. Bodování her vyhráli Medvědi před Bobry a Rysi. Zahráli jsme si pár her na zasmání, snědli cukroví a na konci schůzky jsme si rozdali dárky.

16.12.2016
logo
09.12.2016 - 11.12.2016

Fotky zde: http://43divcioddil.rajce.idnes.cz/Vanocni_vyprava_2016/

09.12.2016
logo
02.12.2016
Nahled

Odpoledne v pátek jsme se sešly a poslechly si koncert od Klárky a jeji kamarádky Helči, které hrály na housle a kytaru se zpěvem z vlastní tvorby . holky hrály anglicky i česky . U toho jsme se všechny občerstvily a užily si krasne páteční odpoledne .

02.12.2016 - 04.12.2016

Mikulášská výprava se konala na chatě Modřenka. Jeli jsme v pátek odpoledne. Po ubytování a večeři jsme si zahráli stolní hry.

V sobotu jsme se šli podívat na sjezdovku. Zahráli jsme si eskymáckou honičku a pak družiny stavěly sněhuláky. Sníh byl sypký, ale podařilo se. Odpoledne jsme přenášli věci z chaty na odvezení. Večer propukl Mikulášský večer. Nejprve jsme snědli večeři (hrachovku a bramborový salát s rybými prsty). Každá družina zahrála scénku, zahráli jsme si otázkovou hru a pak přišel Mikuláš, čert a a nděl a všechny obdarovali. Večer jsme si trochu zazpívali a zahráli si stolní hry. Bodování družin vyhráli Rysi, před Bobry a Medvědy.

V neděli dopoledne jsme uklidili chatu, sbalili a vydali se na zpáteční cestu.

26.11.2016 - 26.11.2016
Nahled

Dne dvacátého šestého jedenáctý roku dva tisíce šestnáct se sešlo šestnáct skautů ze střediska “Modrý šíp“ na vlakovém nádraží Ostrava – Svinov, v prosklené hale pod hodinami. Tito skauti nastoupili do vlaku, kterýžto je odvezl do Suchdolu nad Odrou, kde přestoupili na jiný vlak, kterým se dostali až do dalekého Vítkova. Tam výprava začala.  S několika přestávkami tito skauti došli až na zříceninu hradu Vikštejn. Tam se pár minut kochali krásami kdysi honosného hradu. Poté následovala menší hra, při které museli najít schovaného lachtana, sníst hromadu maršmelounů rozvěšených po lese, rozdělat oheň a opět jíst nalezené maršmelouny. Následoval oběd a opékačka...  Samozřejmě maršmelounů . Po jídle se tito skauti opět kochali hradem a pořizovali jednu fotku za druhou. Poté přišel čas vyrazit zpět na nádraží ve Vítkově. Čas je tlačil tak spěchali. To jim ovšem nebylo nic platně. V době odjezdu vlaku (podle jízdního řádu) byly teprve na náměstí Vítkova. Zdálo se, že je vše ztraceno. Naštěstí na ně vlak ale počkal. Měli neskutečné štěstí. Vlak je tedy dovezl zpět do Suchodolu a od tama další vlak až domů.

Konec hlášení!

25.11.2016
Nahled

Po nástupu a pokřicích začala hra na sedavou bábu, která trvala až do konce schůzky. Předávala se "baba" mezi těmi, kdo zrovna stál. Baba zůstala na konci oddílovky u Oka. První soutěž mezi družinami bylo šifrování. Následovala signalizace, přenos raněného poslepu, skládání papíru s vysvětlením skautského pozdravu. Dále jsme si zahráli na magnety, na raky, papučovanou, volání čísel a parlament. Povídali jsme si také o správném fungování družinových schůzek a o chystané Mikulášské výpravě.

Bodování družin: 1. Rysi, 2. Medvědi, 3. Bobři.

Tento vikend jsme se vydaly s holkama do vesnice Tichá blízko Frenštátu pod Radhoštěm, kde jsme spaly v takove malé chatě, která se holkám moc líbila. V pátek jsme dojely večer , vybalily se a hrály různé hry jako městečko Palermo a různé hry na psaní- příběhy , typovaní a jiné.

V sobotu ráno se holky vydaly hledat poklad pomocí vyměňování. Na prvním místě byla loď Bludných Holanďan se svým pokladem knížkou a plyšákem. Na druhém místě byla Černá Perla s cyklistickými brýlemi a třetí místo obsadila loď Pomsta královny Anny se svým celerem. Po obědě jsme se vydaly na procházku Tichou, kolem kapliček přes les, zahraly jsme si Buldoka a trojnožku a vracely se pomalu zpátky, zastavily jsme se u mostu kde si 3 pomněnky udělaly skaustky slib a 2 pomnenky světluškovsky slib. Po té jsme se vydaly do chaty, kde jsme hrály hry jako je e-mail nebo mrkaci vrahové, molekuly, či polibek smrti , večer nechybělo městečko Palermo a šlo se spat.

Ráno po krupicové kaši jsme se všichni sbalily , uklidily chatku a vydaly se na zastávku , kde pro nás přijel autobus a jely jsme domu .

:) fotky z výpravy : http://43divcioddil.rajce.idnes.cz/Vyprava_do_Tiche/

18.11.2016
Nahled

Po měsíci jsme si zase zašli zasportovat do tělocvičny. Účast jako obvykle velká! Místo nudné rozcvičky jsme se rozehřáli a protáhli při tradiční Florbalové vybíjené, kterou s obrovskou radostí ovládl Ben. Poté jsme se rozdělili do tří mužstev a zahráli si dvoukolový turnaj ve florbale. Následoval fotbálek na malé branky (zase spousta okopaných holení). Na závěr jsme si dali sedací vybíjenou, u které se člověk vždy příjemně dorazí. Pak následovala už jen sprcha pro menší prasátka (ta větší to jako vždy zvládla bez ní) a cesta domů.

17. listopadu 1989 náš oddíl pořádal městskou hru a dnes jsme se vypravil na Bitovský mlýn. Po nočním lijáku bylo místy sice dost bláta, ale my jsme jej překonali. Naše první zastávka byla na Včelí louce, kde jsme si zahráli frisbee. Další cesta vedla na Bitovský mlýn. Nasbírali jsme dřevo a rozdělali oheň. Dali jsme dohromady přinesené potraviny a začali připravovat jídlo na pečení. Do alobalu jsme zabalili brambory, špek, slaninu, párek, cibuli, ředkev, sýr, papriku... a vše nechali péct v ohništi. Zkusili jsme i upéct "hady" ze sladkého těsta. Bylo toho tolik, že jsme málem pukli. Ale jídlu nebylo konec. Ještě jsme rozkrájeli na půl jablka a vycpali je hrozinkami, sušeným ovocem, přidali trochu cukru a skořice, opět zabalili do alobalu a vložili do popelu. Byla to skvělá pochoutka. Po jídle jsme závodili v signalizaci. Pak jsme se sbalili a vydali se na zpáteční cestu.

12.11.2016
Nahled

Sešli jsme se, tentokrát v poněkud menším počtu než obvykle, na Svinovském nádraží.  Po menším čekání na Jirku, který kvůli výluce dorazil malinko později, jsme nasedli na spěšný vlak, který nás dovezl do Olomouce. Z tamního nádraží jsme se vydali na horní náměstí, kde se uskutečnila nejdříve hra, při níž dvě družiny (kluci a holky) zjišťovali odpovědi na otázky povětšinou z historie Olomouce a druhá hra, při níž jsme se přesunuli do roku 1642, kdy byla Olomouc dobyta švédy.  Úkol byl prostý. Získat zpět ukradenou mapu,  jejíž části mohli získat v některých místních obchodech po vyřčení hesla.  V obou hrách zvítězily holky.  Poté jsme se vydali na šípkový čaj.  Po čaji jsme zkoukli tamní hradby a korunní pevnůstku. Opět jsme si zahráli pár her a šlo se dál.  Následovala návštěva katedrály sv. Václava a pravoslavného kostelíku. Potom nádraží, vlak domů a konec.